Hele Oslo var tapetsert med Madonna-plakater før superstjernens kleskolleksjon ble lagt ut for salg i H&M-butikkene i dag. Og det hadde jenter og kvinner i alle aldre - og noen få menn - tydeligvis fått med seg:

- Ja, det var en lang kø utenfor her før vi åpnet dørene, forteller en H&M-ansatt til dn.no. Enkelte kjoler, vesker og accessoirer ble revet bort på få minutter, men stativene var fortsatt velfylte da dn.no var innom tre kvarter etter åpningstid - til tross for høy shoppingpuls hos mange av kundene.

DNtv:Se video.

Nettsider nede
Også H&Ms nettsider var nede en stund i formiddag, som følge av hektisk nett-trafikk. Det går nemlig også an å sikre seg "M"-klærne online.

Madonna har selv regissert reklamefilmen og designet klærne i den nye H&M-kolleksjonen som ble sluppet med brask og bram i dag. Kolleksjonen skal selges i 28 land og bærer navnet "M". Sorte og hvite plagg, mye i skinn og silke, preget kolleksjonen. Og også Madonna selv hadde klart å sette sitt preg på den, mente mange av de handlende dn.no møtte i en av H&Ms butikker:

- Jeg synes disse klærne kjennetegner Madonna veldig. Hun har virkelig klart å sette preg på det. Billig er det også - og fint, sier Mona Andersson (32), som kom til H&M fem minutter før åpningstid.

- Da var det allerede kø. Men jeg har vært heldig og fått tak i flere plagg og en flott skinnveske. Hadde ikke sett meg ut noe på forhånd, men det er mye bra her. Jeg skal shoppe i dag, ja! smiler Andersson fornøyd.

Foreløpig er syv lokaler klare for Gina Tricot, som også kommer til Bogstadveien i Oslo, Tønsberg, Sandefjord, Ålesund og Metrosenteret i Lørenskog.

Gina Tricot-åpning
Karl Lagerfeld startet H&Ms tradisjon med gjestekolleksjoner. Deretter fulgte Stella McCartney og Victor og Rolf. I dag er det Madonna som kaster glans over H&M-butikkene.

Det er nok ikke alle som er like glade for at startskuddet for Madonna-kolleksjonen gikk akkurat i dag: I dag åpner nemlig også den svenske motekjeden Gina Tricot sin første butikk i Norge, i Grensen ved Karl Johan i Oslo.

I løpet av 2007 planlegger kjeden å åpne syv til ti butikker i det norske markedet.

- Vi sikter mot å bli en av de større moteaktørene i Norge, sier administrerende direktør og eier av Gina Tricot, Jörgen Appelqvist, til Nordensnyheter.no.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.