Variasjoner. DNB-­ansatte får en egen nettbutikk hvor de kan sette sammen antrekk basert på personlige preferanser. Foto: Lasse Fløde

Holzweiler kler opp DNB

Tekst

I samarbeid med det norske motemerket Holzweiler utfordrer DNB den gamle, trauste bankuniformen.

– Vi ønsket å pushe grensene for hva som er vanlig å gå med i en bank og lekte med tanken om å inkludere shorts til menn, sier kreativ direktør for det norske klesmerket Holzweiler, Maria Skappel Holzweiler.

– Hvem vet. Kanskje til neste sommer?

Fakta: DNB + Holzweiler

Det Oslo-baserte motemerket Holzweiler har designet DNBs nye arbeidsgarderobe.

Når DNB nå lanserer sine nye arbeidsantrekk, er designet signert det norske motemerket Holzweiler. Det litt uvanlige samarbeidet har sitt utspring i at DNB i fjor inviterte norsk motebransje til en konkurranse hvor vinneren fikk oppdraget med å designe en helt ny arbeidsgarderobe til bankens kunderådgivere. Til slutt var det Holzweiler som fikk bryne seg på problemstillingen: «Hvordan formidle DNB sine verdier i tøy?»

– Da vi var ferdige med å pusse opp alle bankkontorene våre i Norge for ett år siden, så vi tydelig at dagens garderobe ikke hang sammen med det nye designet, sier merkevaresjef i DNB Camilla Forberg.

Kommentarer

Nattestengt 2300-0700: Debatten i DN er stengt mellom klokken 2300 og 0700. Vi ønsker deg velkommen tilbake.