Konkurransen og kampen om kundene har lenge vært knallhard mellom de store sportskjedene G-Max og XXL.

Sportsgigantene har tidligere bombardert Forbrukerombudet med klager på konkurrenten, og tidligre i år beskyldte de hverandre for samme regelbrudd - salgsmarkedsføring uten reelle førpriser.

Men også for kundene kan det være vanskelig å finne frem i prisjungelen.

Og lettere blir det ikke når nesten ingen av varene i de to kjedene er identiske.

- Det er et spill

Et søk på prisjakt.no viser at nettbutikkene til XXL og G-Max har rundt 2600 produkter hver seg, men at bare 80 av dem er like, skriver Finansavisen.

Av de 80 identiske produktene har XXL best pris på 74, mens G-Max er billigst på seks varer. 13 produkter er likt priset.

Markedsdirektør Kjetil Løken i Gresvig sier til Finansavisen at det bare vil bli vanligere at leverandører velger side og holder igjen produkter til noen kjeder. For eksempel har Bergans kuttet ut Gresvig, og selskapets produkter selges nå bare i XXL-varehusene.

- La meg si det sånn, vi kjøper det vi kan få tak i. Det er et spill, sier Fredrik Steenbuch i XXL til avisen.

Les også: Beskylder hverandre for samme regelbrudd


XXL til topps dnPlus
 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.