Lofotprodukts reklamefilm kostet cirka 10 millioner kroner og er laget av reklamebyrået Try. «Hold torsken» er ifølge Fiskeribladet Fiskaren en reklamefilm som på en morsom og intelligent måte forteller folk hvor sunt det er å spise fisk.

Sjømatprodusenten Lofotprodukt AS, som i fjor kjøpte selskapet Lofoten Fisk AS, ble etablert i 1994 og er basert i Leknes i Lofoten. Selskapet har rundt 150 ansatte. Omsetningen var i fjor på 312 millioner kroner.

Den årlige prisutdelingen på Chateau Neuf i Oslo lørdag kveld var den 22. i rekken. Fjorårets beste reklamefilm ble plukket ut blant de tolv nominerte sølvfiskene fra i fjor. (©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.