Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Høyskolelektor på institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI, Cecilie Staude, mener at budskap må personliggjøres. Foto: Ida Johannessen
Høyskolelektor på institutt for markedsføring ved Handelshøyskolen BI, Cecilie Staude, mener at budskap må personliggjøres. Foto: Ida Johannessen les mer

Media

- Vi er alle markedsførere

- Vi vil heller snakke med mennesker enn med logoer, mener Cecilie Staude.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

- Næringslivsledere er ofte så forelsket i eget tankesett at de glemmer hva folk egentlig vil ha, mener Cecilie Staude, høyskolelektor ved institutt for markedsføring på Handelshøyskolen BI.

- Det å sette medarbeiderne løs med bedriftens logo kan selvfølgelig være utfordrende, men når ikke bare noen bestemte mennesker, men heller en større del av bedriften er med på å finne løsninger, skaper det ikke bare mer tilhørighet, men reduserer også utfordringer, sier hun.

Ansatte kan være gode ambassadører

Staude mener det er stor verdi i å tilrettelegge for at ansatte får muligheten til å bruke sine egne mediekanaler til markedsføring.

- Brukerne er ikke lenger avhengige av å få informasjon direkte fra bedriften, for de får den mange andre steder. Informasjonen vi får av andre er også ofte den viktigste, sier Staude og legger til at noen bedrifter opplever at sine egne ansatte er de beste ambassadørene for merkevaren.

- Det handler om å være bedre til å lytte

Hun mener det handler om å skape verdi, levere verdi og kommunisere verdi.

- Verdi handler ikke bare om hva du tror er det beste, men å ta utgangspunkt i markedet. I stor grad handler det om å være bedre til å lytte, sier hun.

- Vi har fått utdelt to ører og én munn, det kan hende at det er en grunn til det.

  • Populære Søk:
  • Siste stillinger
  • Lederstillinger
Vis alle stillinger

Mest sett på DNtv nå

Etterbørs Sosiale meder Medier Media
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.

Mest sett på DNtv nå