Medieselskapet har i lengre tid hatt planer om å utvide til det nordiske markedet. Det bekrefter Huffington Posts driftsdirektør Koda Wang til Mediawatch, ifølge Ritzau.

– The Huffington Post sikter mot å bli et førende nyhets- og livsstilsnettsted for det danske publikum, sier Wang.

Huffington Post er allerede etablert i flere andre ikke-engelskspråklige land, blant annet Frankrike, Spania og Tyskland. Her har de inngått partnerskap med redaksjoner som Le Monde og El Pais.

Planen er å inngå tilsvarende partnerskap i Norden, og dialogen skal allerede være i gang. Huffington Post er blitt en stor suksess, med bred spredning på sosiale medier, med en innholdsmessig miks av journalistikk, blogginnlegg og sponset innhold. Huffington Post ble kjøpt av medie- og internettselskapet AOL i 2011.

Les også:

Statoil kjøper storpost i Lundin

- Det er veldig mye reaksjon på veldig lite nyheter

VG kvitter seg med firmabiler  (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Se DNtv: Dette må du tenke på under oppvarmingen

Ikke slurv med oppvarmingen
Kristoffer T Cumming snakker om oppvarming, Anne Lene Nordengen jogger. Til DNaktiv sak.
00:49
Publisert: