Natt til mandag gikk Discoverys kanaler i svart hos Canal Digital-kunder, etter at de to selskapene ikke ble enige om en ny avtale.

Nå opplever konkurrerende tjenester en strøm av kunder som ønsker å se Discovery-kanaler som Max, TVNorge og Eurosport, skriver VG.

Mange har nå kjøpt abonnement hos Discoverys strømmetjeneste DPlay for å kunne se blant annet «Ylvis» og «4-stjerners middag».

Stor pågang

– Vi har fått 20– 30 prosent nye brukere i løpet av to døgn. Det er langt over forventning, sier Bernhard Steen, direktør for multimedia og teknologi i Discovery Norge. Han kan imidlertid ikke gi konkrete tall på hvor mange dette er.

Canal Digitals konkurrent, Riks-TV, opplever også stor pågang fra nye kunder.

– Mandag tidoblet rikspakke-salget seg i forhold til en vanlig dag. Det har vært nesten like stor pågang tirsdag, men vi hadde bedre kontroll over situasjonen, sier Jens-Petter Gjelseth, informasjonssjef i Riks-TV til VG.

Samtidig melder forbrukerombudet om en rekke henvendelser fra folk som ønsker å skifte leverandør.

Les også: Taper to millioner kroner dagen

 
Millionvekst for gutteromsstjerner dnPlus  (DN+)

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.