– Vi har innkalt til allmøte tirsdag, der vi vil redegjøre for strategien i TV 2 fremover, sier administrerende direktør Olav T. Sandnes i TV 2 til DN.

Han vil ikke gå i detalj om hva som ligger i den nye strategien for kanalen.

– De viktigste hovedpunktene ønsker vi først å dele med våre medarbeidere og ledere, før vi kommenterer dette eksternt, sier Sandnes.

LES OGSÅ: NRK taper mest

DN skrev i januar at de ansatte i kanalen hadde blitt informert om det omfattende organisasjons- og strategiarbeidet som går under navnet «TV 2 i 2020».

«Vi skal tydelig definere posisjonene vi skal vinne, hva vi skal gjøre mer av og hva vi bør gjøre mindre av», skrev Sandnes på kanalens intranett.

Ansatte ny direktør

I forbindelse med dette arbeidet ble Haakon Knoph (34) ansatt for som strategidirektør. Han kom fra PricewaterhouseCoopers (PwC), hvor han jobbet med investerings-, strategi- og omstillingsprosesser i både privat og offentlig sektor.

LES OGSÅ:Het krangel i TV 2

Han ønsket ikke å kommentere om han var hentet inn for å kutte kostnader eller årsverk i kanalen.

– Jeg er ikke ansatt inn på et spesifikt prosjekt. Hva som er sagt før jeg begynte, er det vanskelig for meg å kommentere, svarte Knoph.

DN har prøvd å komme i kontakt med lederen i TV 2-journalistenes fagforening, Henrikke Helland, uten å lykkes.

 

Se video:

Utfordringer i kø for ny TV 2-sjef
Hardere kamp om seernes oppmerksomhet, reklamepenger og kostbare sportsrettigheter. Det er noen av utfordringene den nye TV 2-­sjefen, Olav T. Sandnes (42), må bryne seg på.
01:29
Publisert:
 

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.