Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Årets byrå

Disse gikk til topps i Årets byrå-kåringen

Det svenske analysebyrået Regi har i samarbeid med DN undersøkt hvilke pr-, medie- og reklamebyråer som har mest tilfredse kunder. Dette er prisvinnerne.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Disse gikk til topps i de ulike kategoriene

Pr-byrå:

1. Trigger
2. Iteo
3. Wergeland/Apenes

Åpen klasse:

1. Brandlab
2. RedInk
3. Red Performance

Mediebyrå (7-50 MNOK):

1. Red Media Consulting
2. IUM/BPN
3. Maxus

Mediebyrå (50+ MNOK):

1. Mediacom
2. Starcom
3. Carat

Reklamebyrå (7-25 MNOK):

1. Aptum
2. Naug&Venner
3. Futatsu Industries

Reklamebyrå (25+ MNOK)

1. Pol
2. Kitchen
3. Anti

Vis mer
48 byråer har åpnet kundelistene sine for Regi, som i sin tur har gjennomført en undersøkelse hos byråenes kunder - annonsørene.

I ettermiddag arrangerer DN og Regi tidenes første prisutdeling her i Norge, i Oslo konserthus.

I Sverige har Regi gjennomført den samme undersøkelsen i 16 år, med stor oppslutning fra bransjen.

Disse gikk til topps (se også egen oversikt):

PR-byrå: Trigger
Åpen klasse: Brandlab
Mediebyrå (byråinntekt 7-50 MNOK): Red Media Consulting
Mediebyrå (50+ MNOK): Mediacom
Reklamebyrå (7-25 MNOK): Aptum
Reklamebyrå (25+ MNOK): Pol

Les også: Se kommunikasjonstoppene på Årets Byrå

- Stort engasjement

Torsdag ettermiddag gikk seks vinnere opp på scenen i Oslo konserthus: to mediebyråer, ett pr-byrå, to reklamebyråer og ett byrå som vinner i kategorien «Åpen klasse».

- Vi opplever at det har vært et stort engasjement både fra byråer og fra kommunikasjonskjøperne. Vi har fått inn hele 850 svar, med 48 byråer på referenselisten, noe som er en god del mer enn vårt noe ydmyke mål på 30 byråer, sier direktør i Regi, Caroline Tiala.

Hun legger til at kommunikasjonskjøperne som deltok i studien har vært veldig positive til undersøkelsen.

- Nå ser vi frem til å ta en nærmere titt på resultatet og å begynne å kommunisere våre bransjefunn både til byråer og kommunikasjonskjøpere, sier Tiala.

Disse var nominert:

Over 600 personer deltok på kåringen i Sverige i februar i år, der reklamebyrået Forsman og Bodenfors stakk av med den gjeveste prisen - som så mange ganger før.

DN har skrevet flere artikler om norske byråers forhold til kundene. Noen av disse kan leses her:

Trigger om satsingen: - Klarer vi Sverige, klarer vi resten av verden

Annonsørene tenker som mediehus

Les om hvordan Dinamo kuttet seg gjennom motgangen

Mest sett på DNtv nå

Etterbørs Reklame PR Medier Årets byrå
Bli Varslet

Ikke gå glipp av noe!

Du kan få en epost hver gang vi skriver om dette.

Mest sett på DNtv nå