Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Administrerende direktør i Finn.no, Anders Skoe. Foto: Per Ståle Bugjerde
Administrerende direktør i Finn.no, Anders Skoe. Foto: Per Ståle Bugjerde les mer

Medier

Nye rekorder for Finn.no

Fjoråret ga Finn.no rekord i antall besøkende og rekord i antall annonser. På Torget økte antall annonser med 30 prosent. 

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

–Det er utrolig gøy at bruken av FINN bare fortsetter å øke, selv i et marked med konkurranse. Vi setter rekord i år både når det kommer til antall besøk til FINN.no og i antall annonser som blir lagt ut, sier Anders Skoe, administrerende direktør i FINN.no i en pressemelding.

I løpet av tredje kvartal 2016 har FINN.no hatt en trafikkvekst på 16 prosent mot fjoråret, og veksten tiltar. Finn.no-appen står for 85 prosent av veksten. Torget, som ukentlig besøkes av rundt 2,2 millioner unike brukere, har størst vekst med 18 prosent økning fra fjoråret. Men også Jobb, Eiendom og Motor opplever tilsvarende vekst, med henholdsvis 17, 15 og 13 prosent vekst. I gjennomsnitt har FINN.no 6,3 millioner unike brukere i uken.

Andre medier sliter med annonseveksten. Det gjør ikke Finn.no. I løpet av 2016 har selskapet hatt en annonsevekst på 25 prosent sammenlignet med 2015, og de fleste markeder viser positiv vekst i 2016. 

Mest sett på DNtv nå

Mest sett på DNtv nå

Debatt 

DN vil gjerne at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ønsker en god og saklig debatt, og krever at du debatterer under fullt navn. Innlegg skrevet med anonyme brukernavn og kallenavn vil bli slettet. Av sikkerhetsmessige årsaker sletter vi også poster med linker. Debatten modereres underveis. Vi fjerner innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom.

Med vennlig hilsen
Amund Djuve, sjefredaktør