Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Reklametopp Christian Steen (til venstre) og TV 2-direktør Trond Kvernstrøm startet nytt byrå i oktober.   Foto: Mikaela Berg
Reklametopp Christian Steen (til venstre) og TV 2-direktør Trond Kvernstrøm startet nytt byrå i oktober.   Foto: Mikaela Berg les mer

Reklame

TV 2 kjøper seg inn i eksdirektørs nye reklameselskap

TV 2 og Egmont går inn i byrået The Oslo Company.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

The Oslo Company ble startet av tidligere sjef i reklamebyrået SFMB, Christian Steen, og Trond Kvernstrøm, som inntil nyttår var kanal- og innholdssjef i TV 2.

Selskapet er ikke et tradisjonelt reklamebyrå, men mer en hybrid mellom et reklame- og produksjonsbyrå, som i hovedsak vil produsere kampanjer ved bruk av levende bilder – både i samarbeid med annonsører og mediehus. 

«Veldig moro»

Nå går altså Kvernstrøms tidligere arbeidsplass, TV 2, og Egmont, som eier TV 2, inn og tar en eierandel på 20 prosent i det ferske selskapet, får DN bekreftet. Gründerne Steen og Kvernstrøm har fra nå eierandeler på 40 prosent hver.

– Vi har lyst til å skape et byrå bestående av dyktige og engasjerte mennesker, som sammen ønsker å utforske nye muligheter innenfor media og kommunikasjon. Vi ser stor verdi i å ha en strategisk partner som kan gi oss muligheten til å tenke langsiktig og helhetlig. Vi synes det er veldig moro at Egmont og TV 2 har lyst til å være med, det gir oss enda bedre forutsetninger for å realisere de tankene og ambisjonene vi har for fremtiden, sier administrerende direktør Christian Steen i The Oslo Company i en pressemelding.

Fisk og ski

Selskapet har i løpet av sine første måneder fått fiskeoppdrettsselskapet Cermaq og skiprodusenten Rottefella på kundelisten.

– Når to dyktige fagpersoner som vi har gode erfaringer med og kjenner godt fra før, etablerer et nytt og spennende byrå, er det selvsagt noe vi i TV 2 og Egmont ønsker å være med på. I en bransje med store endringer så er det viktig for oss hele tiden å utforske nye muligheter. Vi tror at The Oslo Company kan bidra med nye og spennende tanker om kommersiell og kreativ utvikling på tvers av plattformer – som vil være interessante for både annonsører og medier, sier administrerende direktør Olav T. Sandnes i TV 2 i en pressemelding.

CERMAQ GROUP AS

Omsetning Vis alle regnskapstall

Les mer

Kilde: Proff.no

Mest sett på DNtv nå

Mest sett på DNtv nå

Debatt 

DN vil gjerne at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ønsker en god og saklig debatt, og krever at du debatterer under fullt navn. Innlegg skrevet med anonyme brukernavn og kallenavn vil bli slettet. Av sikkerhetsmessige årsaker sletter vi også poster med linker. Debatten modereres underveis. Vi fjerner innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom.

Med vennlig hilsen
Amund Djuve, sjefredaktør