Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Reklametopp Christian Steen (til venstre) og TV 2-direktør Trond Kvernstrøm startet nytt byrå i oktober.   Foto: Mikaela Berg
Reklametopp Christian Steen (til venstre) og TV 2-direktør Trond Kvernstrøm startet nytt byrå i oktober.   Foto: Mikaela Berg les mer

Reklame

TV 2 kjøper seg inn i eksdirektørs nye reklameselskap

TV 2 og Egmont går inn i byrået The Oslo Company.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

The Oslo Company ble startet av tidligere sjef i reklamebyrået SFMB, Christian Steen, og Trond Kvernstrøm, som inntil nyttår var kanal- og innholdssjef i TV 2.

Selskapet er ikke et tradisjonelt reklamebyrå, men mer en hybrid mellom et reklame- og produksjonsbyrå, som i hovedsak vil produsere kampanjer ved bruk av levende bilder – både i samarbeid med annonsører og mediehus. 

«Veldig moro»

Nå går altså Kvernstrøms tidligere arbeidsplass, TV 2, og Egmont, som eier TV 2, inn og tar en eierandel på 20 prosent i det ferske selskapet, får DN bekreftet. Gründerne Steen og Kvernstrøm har fra nå eierandeler på 40 prosent hver.

– Vi har lyst til å skape et byrå bestående av dyktige og engasjerte mennesker, som sammen ønsker å utforske nye muligheter innenfor media og kommunikasjon. Vi ser stor verdi i å ha en strategisk partner som kan gi oss muligheten til å tenke langsiktig og helhetlig. Vi synes det er veldig moro at Egmont og TV 2 har lyst til å være med, det gir oss enda bedre forutsetninger for å realisere de tankene og ambisjonene vi har for fremtiden, sier administrerende direktør Christian Steen i The Oslo Company i en pressemelding.

Fisk og ski

Selskapet har i løpet av sine første måneder fått fiskeoppdrettsselskapet Cermaq og skiprodusenten Rottefella på kundelisten.

– Når to dyktige fagpersoner som vi har gode erfaringer med og kjenner godt fra før, etablerer et nytt og spennende byrå, er det selvsagt noe vi i TV 2 og Egmont ønsker å være med på. I en bransje med store endringer så er det viktig for oss hele tiden å utforske nye muligheter. Vi tror at The Oslo Company kan bidra med nye og spennende tanker om kommersiell og kreativ utvikling på tvers av plattformer – som vil være interessante for både annonsører og medier, sier administrerende direktør Olav T. Sandnes i TV 2 i en pressemelding.

CERMAQ GROUP AS

Omsetning Vis alle regnskapstall

Les mer

Kilde: Proff.no

Mest sett på DNtv nå

Mest sett på DNtv nå

Debatt Stengt 

Nattestengt 2300-0700: Debatten i DN er stengt mellom klokken 2300 og 0700. Vi ønsker deg velkommen tilbake.