Vi benytter cookies på DN.no til analyseformål, tilpasning av innhold og annonser og for å videreutvikle våre tjenester.Les mer her.

Da hun jobbet i Evry, jogget Janne Log «Tour de Finance» fra Frogner til Fornebu hver dag. Nå gjør hun endringer på løypen. Foto: Marte Christensen
Da hun jobbet i Evry, jogget Janne Log «Tour de Finance» fra Frogner til Fornebu hver dag. Nå gjør hun endringer på løypen. Foto: Marte Christensen les mer

Teknologi

Hun slutter som direktør – blir partner i pr-byrå

Janne Log (49) slutter i Evry for å hjelpe store selskaper med å tenke mer som små, raske bedrifter.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Janne Log går fra å være konserndirektør for kommunikasjon, samfunnskontakt og merkevare i Evry til pr-byrået Corporate Communications, som ledes av tidligere Finansavisen-redaktør Are Slettan.

Byrået hadde i 2016 en byråinntekt på 28,1 millioner kroner, en vekst på 4,1 millioner kroner sammenlignet med året før.

Janne Log

Alder: 49

Stilling: Kommende partner i kommunikasjonsbyrået Corporate

Communications. Har inntil nå vært Evry-direktør med ansvar for

kommunikasjon, samfunnskontakt og merkevare.

Aktuell: Går fra it til pr-bransjen.

Vis mer

Log starter i jobben allerede førstkommende mandag. Hun sier til DN at hun ser frem til å bytte bransje.

– Hvorfor ønsker du å begynne i pr-bransjen?

– Nå har jeg jobbet 14 år som kommunikasjonsdirektør i tre veldig ulike selskaper og opparbeidet meg bred kompetanse gjennom det. Det blir morsomt å prøve seg i rådgiverbransjen, der man kan bruke erfaringer på tvers av sektorer til å takle ulike utfordringer, sier Log.

– Hva er det viktigste du tar med deg fra tiden i store selskaper?

– Det er at det for bedrifter i dag er viktig å være liten og kjapp. Man trenger ikke å være små, men man må arbeide som om man er liten og kjapp, sier hun.

– Hvorfor må man være «liten og kjapp»?

– Endringstakten i samfunnet øker og kommer til å øke enda mer. Da gjelder det å ha en mer offensiv lederkommunikasjon, få rask informasjonsflyt slik at man får med seg hele organisasjonen på endringer kjappere. Norske bedrifter scorer allerede høyt på kompetanse og tillit, men jeg tror man kan bli enda bedre, sier Log.

– Hvorfor endte du opp akkurat i Corporate Communications, byrået med karakterer som blant annet Hans-Wilhelm Steinfeld som partner?

– Jeg har veldig sansen for det de har bygget opp og kulturen i selskapet. De er unge, fremoverlente og god sammensveiset, og er absolutt kjappe. I tillegg er det mange partnere med ulik og høy kompetanse. Og så er det bra at kommunikasjonsbransjen får flere kvinnelige partner. De har allerede Maria Melfald Tveten, men to er bedre enn én.

– DN har tidligere skrevet om hvordan du hver dag i Evry har jogget til jobben, fra Frogner til Fornebu. Kommer du til å fortsette med det når du nå bytter arbeidsplass til Tjuvholmen?

– Jeg skal jogge dit hver eneste dag. Men jeg må nok ta en omvei innom Bygdøy hver dag, for å få en lang nok tur!

– Verdifullt

Corporate Communications ledende partner, Are Slettan, sier til DN at han er svært fornøyd med å ha fått Log med på laget.

– Hun har en veldig bra bakgrunn fra det vi i vårt forskrudde perspektiv kaller «kundesiden» – altså resten av verden. Det å vite hvor skoen trykker i store organisasjoner, vite hvordan endringsprosesser, internkommunikasjon og digitalisering påvirker selskaper, er verdifullt og etterspurt når man skal gi store organisasjoner i krevende omstillingsprosesser råd, sier Slettan. 

Mest sett på DNtv nå

Mest sett på DNtv nå

Debatt Stengt 

Nattestengt 2300-0700: Debatten i DN er stengt mellom klokken 2300 og 0700. Vi ønsker deg velkommen tilbake.