Vil ha presseetikk for innholds- markedsførere

DNB vil useriøs innholdsmarkedsføring til livs, og har fått med seg Annonsørforeningen på et initiativ til en «vær varsom-plakat» for markedsførere. VG er kritiske.

Kommunikasjonsdirektør Even Westerveld lanserer en «Vær varsom-plakat» for innholdsmarkedsføring i DNBs kommunikasjonsavdeling. – Selv om vi låner journalistiske virkemidler, må vi være dønn ærlige på at det er oss som kommersiell aktør som står bak, sier han. Foto: Nicklas Knudsen
Kommunikasjonsdirektør Even Westerveld lanserer en «Vær varsom-plakat» for innholdsmarkedsføring i DNBs kommunikasjonsavdeling. – Selv om vi låner journalistiske virkemidler, må vi være dønn ærlige på at det er oss som kommersiell aktør som står bak, sier han. Foto: Nicklas Knudsen
Publisert 26. November 2017, kl. 19.59Oppdatert 26. November 2017, kl. 19.59