NHH-miljø slår alarm: - Norske ledere har et gammeldags syn på verdiskaping

Synet stammer fra etterkrigstiden - og påvirker norske lederes handlinger i jakten på å gjøre bedriften mer lønnsom.

Vi mener at den beste veien i utviklingen av norsk næringsliv er å gi slipp på tanken om at markeder og priser er gitte og upåvirkelige faktorer. Vi må med andre ord i større grad søke bruk av innovasjoner og digitale løsninger som øker kundetilførte verdiene, vekst og økt sysselsetting, skriver innleggsforfatterne. Foto: Leon Neal/Getty Images
Vi mener at den beste veien i utviklingen av norsk næringsliv er å gi slipp på tanken om at markeder og priser er gitte og upåvirkelige faktorer. Vi må med andre ord i større grad søke bruk av innovasjoner og digitale løsninger som øker kundetilførte verdiene, vekst og økt sysselsetting, skriver innleggsforfatterne. Foto: Leon Neal/Getty Images
Publisert 5. June 2018, kl. 18.35Oppdatert 6. June 2018, kl. 13.13