Isabelle Ringnes, datter av eiendomsinvestor Christian Ringnes, bloggerne Marie Amanda (20) og Nathalie Helgerud (24) er sentrale i den nye realityserien på VGTV som handler om fire unge jenter i Oslo som vil opp og frem i motebransjen, skriver Dagens Næringsliv.

Det går i korte, tettsittende kjoler, Alfani sko, designersmykker og Dolce og Gabbana solbriller.

Filmskaperne Nini Bull Robsham (29) og Hedda Mjøen (29) følger jentene tett både på jobb og ute på byen - og seerene får servert en god porsjon fashion, glamour, tårer og kjærlighet.

 

På spørsmål fra DN om deres forhold til mote og klær, svarer Isabelle Ringnes som til vanlig studerer økonomi på BI:

- Klær er... Gud, det er så gøy! Jeg spiser frokostblanding til frokost, lunsj og middag. Alle sparepengene mine går til klær.

«Sex og singelliv»
Serien er inspirert av MTV-klassikere som «The Hills» og «The City», som handler om vennskap og svik og hverdagsdrama blant en venninnegjeng i Los Angeles og New York City - i tillegg til «Gossip Girl» og «Beverly Hills».

- Men i motsetning til «Sex og Singelliv» er romantikken mer ekte her. Den er ikke konstruert, sier Hedda Mjøen som er produsent på serien.

Serien har premiere på VGTV i september. Da skal det vises 18 episoder, der hver eposide er på rundt syv minutter. «Oslogirls» blir også gjort tilgjengelig på Iphone og Ipad.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.