Tele 1 Europe har kjørt massive annonsekampanjer på det nye navnet "Song", men det er ikke annonsekroner som tapper kassen. Belastningen for den brede markedsføringen i nordiske medier vil først komme i andre kvartal.

Selskapet hadde en negativ kontantstrøm på 175 millioner kroner i perioden, og venter ikke å gå i pluss før i første halvdel av 2004. Selskapet gjennomførte i januar i år en emisjon som gav 1,5 milliarder kroner i kassen.

Underskuddet på 323 millioner svenske kroner var verre enn ventet. Analytikere hadde på forhånd trodd på et underskudd på 308 millioner kroner, ifølge SME Direkt. Hvordan det gikk for den norske driften vil selskapet ikke røpe.

Nettoomsetningen steg fra 166 millioner kroner i første kvartal 2000 til 417 millioner kroner i år.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.