Musikalsk metadon

Tekst

Hatt i solnedgang. Elektroartisten Sohn, eller Christopher Taylor som han egentlig heter, besøker Oslo 21. februar. Foto: Phil Knott/4AD

Det enkle kan også være det beste for musikere. Sohn gjør den melankolske elektrosoulen enda hvassere.

Det er vel en gjengs følelse for noen hver nå like over årsskiftet. Vi er dinosaurene som ser rett på kometen som er på vei mot planeten vår, synger Sohn med soulfylt pessimisme på «Conrad». Han kjenner det er umulig å reversere. Noe nytt er i ferd med å skje.

«As the ice is melting, merging with the ocean. All our eyes are open and we're looking out to sea. And I'm hibernating, shut down and waiting. For another summer living in denial.»

Fakta: Sohn

«Rennen»

4AD

Solkyst noir

Det er gått tre år siden det vakre elektronisk-melankolske debutalbumet «Tremors». Den britiske produsenten, vokalisten og musikeren Christopher Taylor utvandret til Wien for å gå i svart, både fysisk og musikalsk. Sadwave post-dubstep, ble stilen hans kalt, en slags nedstrippet og seigtflytende James Blake med lass av soul i fremførelsen.

Kommentarer

DN vil gjerne at du deltar i debatten og diskuterer denne saken. Vi ønsker en god og saklig debatt, og krever at du debatterer under fullt navn. Innlegg skrevet med anonyme brukernavn og kallenavn vil bli slettet. Av sikkerhetsmessige årsaker sletter vi også poster med linker. Debatten modereres underveis. Vi fjerner innlegg som vi mener ikke hører hjemme i det offentlige rom.

Med vennlig hilsen
Amund Djuve, sjefredaktør