- Terra vil for evig og alltid bli sett på som en vits. Jeg kjenner ikke denne bransjen veldig godt, men det er helt åpenbart at Terra må skifte navn. Terra vil alltid bli koblet til denne skandalen, sier Runar Døving til DN.no.

Han er ikke i tvil: Merkevaren Terra er død.

Avtalen med de fire kommunene har påført Terra banesår, sa omdømmeekspert Christian Sinding til DN.no igår.

Les mer her: - Hoder må rulle

Banksjef Erik Fred. Mathiessen i Hønefoss Sparebank er flau over å markedsføre Terra-navnet og rydder nå vekk all reklame for Terra.

Les: Banksjef fjerner Terra-reklame

- Tilliten er borte

Lokale sparebanker landet rundt har brukt ti år på å bygge opp merkevaren Terra. På under to uker er merkevaren helt ødelagt.

- Ja, så kort tid kan det ta å rasere en merkevare. Vanligvis anbefaler jeg ikke å rebrande en merkevare, men i dette tilfelle tror jeg det er helt nødvendig. Terra driver i en bransje som er basert på tillit. Og den tilliten er nå brutt. Det hadde vært noe helt annet hvis man hadde solgt sko eller kjøtt, sier Runar Døving.

Han tror tilliten til Terra er død for evig og alltid.

- Det er en uopprettelig skade de har gjort, som gjennomsyrer systemet. Derfor kan merkevaren Terra bli ødelagt på så kort tid, sier Døving.

Overrasket over at Citibank går fri

Han er imidlertid overrasket over hvor lett Citibank har sluppet unna.

- At Citibank har fått gå fri i denne saken, er svært overraskende. De har drevet en voldsom reklame for seg selv, likevel får de gå i fred. Underlig, mener Runar Døving.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.