Den Stein Erik Hagen-eide sminkenetthandelstjenesten Blush.no tapte nær 20 millioner kroner ifjor etter å ha satset stort på å kuppe kosmetikkmarkedet på nett.

Resultat etter skatt havnet på 19,2 millioner kroner, med et driftsresultat på 18,6 millioner kroner. Omsetningen mer enn doblet seg sammenlignet med foregående år, og endte på 57,7 millioner kroner (28,5),  ifølge netthandel.no.

Blush.no eies av Komplett.no, som igjen eies av Stein Erik Hagen med familie. Det er også en av fjorten ulike nettbutikker under Komplett-paraplyen.

Komplett, som ble bygget på datanerder, har ambisjoner om å vokse 20 prosent hvert år de neste fem årene.

Sminkekonseptet Blush har i likhet med konsernets inntreden innenfor bildeler vært en brikke i dette.

Kommunikasjonsdirektør Ingebjørg Tollnes i Komplett Group opplyser til  Netthandel.no at resultatet i Blush.no var i henhold til budsjett.

- Vi følger løpet som vi har planlagt, sier hun.

Etter at Hagens familieselskap Canica slukte Komplett høsten 2011, har selskapet levert årlige konsernbidrag på 100–120 millioner kroner.

Komplett var priset til en milliard kroner før det ble tatt av børs.

Les også:
Trygghetsfunksjon skyld i massiv nakenbildelekkasje
Nesten én av tre overkvalifiserte var innvandrere  (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.