Telenor opplyser å ha funnet og løst feilen på mobilnettet som oppstod torsdag kveld.

"Feilen skal nå være løst, og vi jobber med å ta opp kundene. Dette må gjøres kontrollert da pågangen er stor. Det kan ta noe tid før alle er tilbake igjen", het det på Telenors Facebook-sider.

Det var tidligere torsdag kveld at det oppstod problemer med mobilnettet, der flere ikke fikk ringt eller sendt SMS.

"Hei dere! Vi har litt knuter på tråden i kveld, og mange har problemer med å ringe fra mobil til mobil og sende SMS. Vi legger ut oppdateringer så fort vi vet noe mer.", het det i en melding på Telenors Facebook-sider for noen timer siden.

I en pressemelding opplyste Telenor at det er feil med mobilnettet, men at det var ingen indikasjoner på feil i fastnett eller med nødnummer.

"Kriseledelse er satt, og vi jobber nå med å få oversikt over situasjonen", het det.

"Politiet melder at kunder som ikke kommer igjennom til 112 må ta ut simkort før de ringer eller restarte mobilen uten å trykke PIN-Koden. Da kommer du igjennom. Politiet kan også overføre til 110 og 113", opplyser Telenor.

Problemene strekker seg over hele landet.

Dagens Næringsliv ikke har lykkes å komme i kontakt med personer i Troms, samt at brukere opplyser på Telenors Facebook-sider at det også er problemer i Aust-Agder og Kirkenes.

Det har heller lykkes DN å komme i kontakt med Telenors pressekontakter på grunn av nettfeilen.

Les også:
- Det store problemet er langtidsfraværet  

Norges ambassade i Tyrkia fikk «mistenkelig pakke»  (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.