Nordmenn har fått nok av hotdogmaskiner og blodsirkulasjonsmaskiner

Brexit-effekten spriter opp resultatet til Elkjøp. Elektronikkgiganten er en vekstmaskin, men hype-produkter har kundene rett og slett blitt lei av.

Konsernsjef i Elkjøp Jaan Ivar Semlitsch har vært en vekstgarantist for de engelske eierne. Her er foran den nye roboten på hovedlageret i Jönköping som fordeler 18.000 varer ut til butikker og privatkunder i hele Norden. Foto: Javier Auris, DN
Konsernsjef i Elkjøp Jaan Ivar Semlitsch har vært en vekstgarantist for de engelske eierne. Her er foran den nye roboten på hovedlageret i Jönköping som fordeler 18.000 varer ut til butikker og privatkunder i hele Norden. Foto: Javier Auris, DN
Publisert 6. July 2017, kl. 05.05Oppdatert 6. July 2017, kl. 07.09