Mens øvrige ruter skal ha hatt akseptable passasjertall, har ikke Coast Air maktet å holde på passasjerene i kampen mot SAS på Oslo – Haugesund.

Coast Air kastet seg inn i kampen om Oslo-ruten ifjor sommer, og ifjor høst kuttet SAS kraftig i prisene. Mens SAS kuttet prisene med rundt 20 prosent ellers i landet, ble prisene på Oslo – Haugesund, ifølge Sundfør, redusert med 30 prosent.

De siste ukene har SAS Braathens og Norwegian kjempet om å ha de billigste billettene og det har gjort kampen enda tøffere for en lillebror som Coast Air.

- Nå har de da gått ned med prisene over hele landet igjen til et prisnivå som er temmelig likt vårt. Det gjør situasjonen enda vanskeligere for oss, sier administrerende direktør Inge Sundfør i Coast Air til dn.no.

Og da svikter passasjerene dere?

- Ja.

Coast Air hadde et katastrofalt dårlig driftsresultat ifjor og nå viser det seg at også resultatet for første kvartal blir vesentlig svakere enn forventet.

"De svake resultatene skyldes vesentlig lavere billettinntekter – både med hensyn til priser og antall billetter – enn forventet. Dette er et problem som rammer bransjen generelt. Spesielt for oss gjelder at selskapets satsing på Oslo-ruten ikke har fått den forventede oppslutning fra passasjerene på Haugalandet," skriver Coast Air i en pressemelding.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.