– De som har vært berørt og som kan dokumentere økonomisk tap på grunn av dette, kan henvende seg til NSBs servicesenter, hvor de skal få skikkelig behandling, sier informasjonssjef Preben Colstrup i NSB til NTB.

NSB fikk den første meldingen om jordingsfeilen klokka 11.50 fredag. Først i 14-tida var feilen rettet opp. Da var det ventet at det fortsatt ville ta lang tid før togtrafikken gikk normalt igjen.

De reisende ble fraktet med busser mens togene sto stille, men Colstrup beklager at nok en alvorlig feil fra Jernbaneverkets og NSBs side går ut over tusenvis av reisende.

– Vi beklager at kundene ikke får den tjenesten de forventer og som de har betalt for. Vi er lei for at dette skjer igjen. Alle som ikke får toget sitt, har grunn til å være skuffet, sier han

Alle tog inn og ut av Oslo var rammet av problemene, og dermed et svært stort antall passasjerer.

(©NTB)(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.