For noen år siden trodde mange eksperter at SAS skulle selge unna Eurobonus-programmet sitt, etter å ha fått blodrøde tall kvartal etter kvartal.

Det bekrefter også SAS:

- For noen år siden så vi på alt, også Eurobonus, sier Nils Lindhe, som er sjef for Eurobonus, til di.se.

Likevel besluttet flyselskapet å beholde programmet så lenge som mulig og utvikle virksomheten gjennom det.

- Nå har vi fattet en strategisk beslutning om at Eurobonus er en sentral del av SAS´ strategi. Programmet skal dels skape lojalitet hos dem som flyr ofte. Men det skal også gi bredde, slik at alle kan tjene opp bonuspoeng gjennom det de bruker i hverdagen, sier han.

Mål: 5 millioner medlemmer

Heller ikke Sydbank-analytiker Jacob Pedersen tror at SAS kommer til å selge sitt Eurobonus-program.

- I dag er Eurobonus den siste delen av kjernevirksomheten som SAS kunne overveie å selge. Man gjør bare det om det blir absolutt nødvendig, sier han.

Akkurat nå satser i stedet SAS stort på Eurobous. Bare de siste 12 månedene har antallet medlemmer økt med 370.000 til nærmere 3,4 millioner.

Målet er fem millioner medlemmer i 2015, sier Nils Lindhe.

 

 

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.