- Vi har jo hatt en ekstrem pågang, spesielt i rushtiden. Og vi forventer igjen stor pågang når det nærmer seg avslutning på arbeidsdagen, sier markeds- og kommunikasjonssjef Maja Høgstad i Oslo Taxi.

Hun påpeker at drosjene må forholde seg til samme trafikkforhold som alle andre bilister.

- I dag var det spesielt travelt ettersom bussene ble innstilt. Da ble det enda vanskeligere å gjøre alle kundene fornøyd samtidig, sier Høgstad.

- Svært uvanlig

Høgstad påpeker at brøytebilene ved store snøfall tar de store hovedveiene først, og at det har vært problematisk å komme seg frem til folk som har reist hjemmefra.

- Mange av våre kunder bor i mindre veier der brøytingen ikke har vært prioritert, sier Høgstad, som sier det er svært uvanlig at ekstreme trafikkforhold er så langvarige som i dag.

- Vanskeligere å levere på disse ekstremdagene

Oslo Taxi har i dag kjørt med rundt 700 biler, og har tidvis måttet stenge for nye bestillinger fordi de har vært «utsolgt», og ventelistene har blitt for lange.

- Det er ikke ønskelig å ha folk på lange ventelister, når vi ikke vet når de kan få drosje. Når du skal ha taxi, forventer du en viss hurtighet i leveransen, noe som er vanskeligere å levere på disse ekstremdagene, sier Høgstad.

Les også:

Gardermoen har åpnet den ene rullebanen

- De kan jo ikke kjøre brøytebilene over andre biler

Telenor-ansatte må jobbe fra kafé

Se bilder fra snøkaoset

- Jeg tror vi rett og slett håndterer kulden bedre enn mange andre land

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.