Posten Norge går inn som majoritetseier i det digitale designbyrået Netlife Research, ifølge en melding mandag.

Virksomheten fortsetter med dagens ledelse og organiseres under et felles holdingselskap sammen med Bring Dialog.

Bring Dialog er store innen CRM, kundeanalyser, lojalitetsprogram, kampanjer og datakvalitet. Netlife Research retter seg mot digitalt design, designsystemer og kampanjerigger.

Medarbeidere i Netlife Research og Bring Dialog vil eie om lag 20 prosent og Posten Norge 80 prosent av holdingselskapet, fremgår det. Martin Vikesland vil fortsette å lede Netlife Research.

Det er ikke kjent hva Posten betaler for eierandelen.

Netlife Research fikk et resultat før skatt på rundt 7,7 millioner kroner av en omsetning på 76,5 millioner kroner i 2014, som er siste offentlige regnskapstall. Selskapet har 63 ansatte, ifølge samme kilder.

Les også: Denne kommunen har de dyreste hyttene

Fester grepet om makten i Facebook

Advarer mot Facebook-oppskriften  (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.