Ifølge Dagbladet har Det Norske Nobelinstitutt valgt å avslutte samarbeidet med IMG, det internasjonale selskapet som i mange år har hatt hovedansvaret for å sikre sponsoravtaler og distribusjon av den mest prestisjetunge konserten i landet.

- Vi har etter en helhetsvurdering valgt å avbryte samarbeidet med IMG, som bunner i at de har hatt problemer med å sikre konserten i år. Det var vanskelig for dem i fjor, og har vist seg enda vanskeligere i år. Vi har derfor valgt å gå videre uten IMG i den videre planleggingen av konserten, sier Nobelinstituttets direktør Olav Njølstad.

Han legger til at konserten i mange år gikk med overskudd, men at det de siste årene har handlet om å få den i balanse.

Han understreker at han ikke frykter for konsertens fremtid, og sier de er i dialog med nye interessante samarbeidspartnere - både nasjonale og internasjonale.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.