Tesalget i Storbritannia har falt med over en femdel de siste fem årene.

Årsaken er endring i vaner og lite inspirerende merkevarer, ifølge en ny undersøkelse.

– Vanlig svart te strever med å holde konsumentenes interesse i konkurranse med andre drikker. Den er en uinspirerende merkevare, sier analytiker i markedsundersøkelsesbyrået Mintel, Emma Clifford.

Salget av svart te, den billigste versjonen som vanligvis drikkes med melk, falt med 13 prosent mellom 2012 og 2014.

Mens frukt- og urtete blir stadig mer populært velges den svarte teen bort. En årsak kan være at den ofte nytes sammen med småkaker og at flere er opptatt av helsa.

Teen står fortsatt øverst på lista for mange briter, 54 prosent sier de drikker te minst en gang om dagen, ifølge undersøkelsen.

 

Les også: Boligprisfall i alle byer - bortsett fra én

– Svært skadelig for skjelettet, men også hjernen

- Boligprisene i Oslo må snart dempes - for 11,7 prosent økning er ikke normalt

 

Se også:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Om åtte år kan fremtidsvisjonen bli virkelig: Flygende biler:

Om 8 år kan fremtidsvisjonen bli virkelig: Flygende biler
Fallskjerm er standardutstyr.
02:03
Publisert: