BMW har differensiert sine coupeer og cabrioleter fra mer "ordinære" modeller som 3-serien, ved å legge til ett ekstra nummer. Derfor heter 3-serien med to dører og uten tak, nå 4-serien. M4 cabriolet har samme motorisering som sine slektninger M4 og M3. Det betyr en treliters rekkesekser med dobbelt turbo som yter 431 hestekrefter og leverer et dreiemoment på 550 newtonmeter.

Akselerasjonstiden fra null til 100 km/t øker med tre tideler til 4,4 sekunder, sammenlignet med M4 coupé. Takkonstruksjonen og avstivninger sørger for at vekten på bilen øker med omlag 250 kilo.

Les test av nye BMW M3/M4: Fortsatt best i klassen

Taket er av den foldbare typen. Ved å trykke på en knapp tar det omkring 20 sekunder å heve eller senke det, en operasjon som kan utføres i en hastighet på 18 km/t. Taket reduserer bagasjeplassen fra 370 til 220 liter når det er pakket ned.

Produsenten hevder bilen skal være tilstrekkelig stiv og dynamisk, til tross for sitt manglende tak.

M4 cabriolet koster omlag 150.000 kroner mer enn vanlige M4. Det betyr en pris på 1.345.900 kroner med dobbeltklutsjkasse. Knappe halvparten av prisøkningen skyldes økt utslipp på 9 gram per kilometer, samt med vektavgift.

 (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.