Ludo Mobil var i store problemer forrige uke, etter at deres leverandør Ventelo både hadde begjært dem konkurs og sagt opp avtalen om å levere mobiltjenester.

Selskapets kunder sto i fare for å miste forbindelsen i dag, fredag. Men denne uken kom partene til enighet, som blant annet innebar at Ludo måtte forhåndsbetale for videre tjenestelevering, omtrent som kunder med kontantkort.

Les også: Ludo begjært konkurs

- Pengene er betalt
Første betaling hadde forfall i dag, og summen skal være på 6-9 millioner kroner.

- Pengene er betalt, bekrefter kommunikasjonssjef i Ventelo, Heidi Egede-Nissen, til DN.no.

Hun vil ikke kommentere størrelsen på beløpet eller hvor lenge dette vil holde hjulene i gang. Men ifølge en melding fra selskapet betyr dette at Ventelo ikke stenger ned leveransene i dag, slik de tidligere varslet.

Løypa videre
Avtalen som ble inngått denne uken innebærer at det innen visse frister skulle betales en million kroner i kompensasjon til Ventelo, og en forskuddsbetaling for at Ventelo skal fortsette å levere tjenester. Begge deler er nå betalt.

" Dette betyr at vi fortsetter våre leveranser til Ludo og dermed åpner for registrering av nye kunder", heter det i meldingen.

Avtalen spesifiserer videre at Ludo Mobil innen 16. februar har anledning til å kjøpe ut Ventelos fordringsmasse på omtrent 38 millioner kroner for 20 millioner kroner.

Hvis dette innfris vil Ventelo trekke sin konkursbegjæring mot Ludo Mobil, Ludo Group, Vollvik Invest og Tantor65.

Les også:

<b>Nå åpner Vollviks redningsmann lommeboken</b>

<b>Ludo-avtale gir Vollvik ny frist</b>

<b>Tele2-sjefen reagerer på Telenors Ludo-lokking</b> (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.