Idar Vollvik.

Vollvik lover løsning idag

Kundene skal sikres og Ventelo får sine penger, ifølge Idar Vollvik.

Artikkelen er lagt til i din leseliste.

Idar Vollvik har sluttet å svare på pressehenvendelser, og har i det siste kun kommunisert via Facebook og en og annen melding på nettsiden til Ludo mobil.

Rett før midnatt la Vollvik ut følgende melding på sin Facebook-profil og på nettsiden til Ludo:

- Post- og teletilsynet har gitt Ventelo tillatelse til å stenge våre kunder om 1 uke! Vi i Ludo vil offentliggjøre en løsning i morgen som sikrer våre kunder og gjør at Ventelo får sine penger. Alle oss i Ludo takker for svært lojale og forståelsesfulle kunder, det har lenge vært en tung og anstrengende tid, som nå heldigvis går mot en bra løsning for alle partner!

Mister ikke forbindelsen
Han lover også at ingen mister forbindelsen.

Ludo mobil var på vei mot å bli endelig stengt 3. februar da de kom til en avtale med sin leverandør Ventelo i siste liten.

Ludo mobils tjenester skulle holdes i gang mot en forhåndsbetaling på én million kroner og forhåndsbetaling av alle videre tjenester. Ludo skulle også betale 20 millioner kroner innen 16. februar, penger som skulle brukes til å slette Ludos gjeld til Ventelo.

Fredag opplyste imidlertid Ventelo at de ikke hadde motatt pengene fra Vollvik.

Ventelo fastholdt derfor konkursbegjæringen.

Vil orientere om endelig løsning
I helgen skrev imidlertid Vollvik på Facebook at han har pengene, og at det ville komme mer informasjon mandag.

Mandag kveld meldte på han Facebook om positiv dialog mellom partene, og trodde på en endelig løsning i tirsdag. Sent tirsdag kveld meldte han altså at det skal komme ny melding om løsning idag, onsdag.

Onsdag formiddag skriver Vollvik på Facebook: «Ludo forbereder nå en SMS til alle våre kjære kunder, hvor vi vil orientere om endelig løsning, kommer også til å legge ut info her på Facebook og på www.ludomobil.no.»