Håkon Bertheussen (28) har selv utviklet Scrabble-varianten Wordfeud for Iphone, Android-telefoner og Windows-mobiler, skriver Dagens Næringsliv.

Det har blitt en eventyrlig stor suksess. 15 millioner mobilbrukere har til nå lastet ned Bertheussens app.

Spillerne kan velge å kjøpe spillet for 21 kroner, eller spille gratis mot å se reklamebudskap inne i spillet.

Under 10 prosent av spillerne har ifølge DN valgt å kjøpe spillet. Fire millioner spillere er innom Wordfeud daglig, og de får se tilsammen 35 millioner annonser i løpet av en dag.

Håkon Bertheussen får 60 prosent av inntektene fra annonser via reklamenettverk.

«Genialt»
- Wordfeud vokser fortsatt, men det som er genialt med å ha en app med reklame, er at den fortsetter å tjene penger når den brukes, selv om det ikke er mange nye nedlastinger, sier Bertheussen til Dagens Næringsliv.

Bertheussen får utbetalt i snitt omtrent 2,70 kroner per tusen reklamevisninger.

Med 35 millioner visninger daglig gir det nesten 100.000 kroner i inntekter daglig. Det blir 36,5 millioner kroner på et år, dersom spillerne bevarer interessen i samme grad.

– Jeg har valgt å ikke lenger kommentere inntektene, sier Bertheussen til DN.

Les også: Tjener 75.000 kroner dagen på norsk app

Erik Storli (21): Tjente 10.000 per dag - men App-millionen glapp


<b>Facebook kaster seg inn i mobilapp-krigen </b>

(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.