Selskapet som lager appen startet i Tel Aviv, men flyttet hovedkontoret til San Francisco i USA da appen virkelig begynte å bli populær i Israel. Fredag ble det kjent at flere nye selskaper hadde spyttet penger inn i selskapet, og analytikere anslår verdien til oppimot 10 millioner dollar, tilsvarende over 60 millioner kroner.

Appen gjør imidlertid bare én ting, den lar deg sende et «yo» til venner og motta det samme i retur.

Hvordan appen skal generere inntekter fremstår umiddelbart som noe uklart, men grunnleggerne er overbevist om at inntektene vil komme.

Blant annet er selskapet i forhandlinger med aviser om en løsning hvor brukere kan motta et «yo» når nye artikler publiseres.

Advarer mot rakettangrep

Under VM kunne brukere også motta et «yo» når det ble scoret mål. Og i hjemlandet Israel er appen også blitt brukt til å advare mot rakettangrep.

Men selv et vanlig «yo» mellom venner kan bety mye om man leser mellom linjene, ifølge Or Arbel, en av grunnleggerne.

- Folk tror det bare er en app som sier «yo». Men det er det ikke, sier Arbel til The New York Times.

- Vi kaller det kontekstbaserte meldinger. Man forstår ut fra konteksten hva som blir sagt, forklarer han. (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.