Kaliforniske vinprodusenter har satset hardt på vinturisme. Enkelte lever minst like godt av alle besøkende som de gjør av salg til butikker verden rundt. Både penger som blir innkrevd for at folk skal smake, som salg av viner til vinturistene, gir verdifulle inntekter.

Det har ført til at mange vinprodusenter nå tilbyr spesialbagasje til vinene slik at de kan sendes som vanlig bagasje, selv om det øker muligheten for at man overstiger flyselskapenes strenge krav til både vekt og antall kolli.Tilbud om forsendelser rett hjem til subsidierte priser har også dukket opp. Problemet der er at mange amerikanske delstater har forbud mot direkte forsendelser av vin til privatpersoner.

Hos Domaine Carneros, for eksempel, får man nå med seg gratis emballasje som tåler flyfrakt, eller man kan motta inntil 15 dollar i fraktsubsidier om man velger å få varene direkte hjem på døra isteden, skriver decanter.com.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.