Markedsføringsprofessor Tor W. Andreassen ved Handelshøyskolen BI mener at Coop NKL bør legge ned Smart Club-konseptet og droppe navnet snarest mulig.

– Smart Club er assosiert med problemer rundt Brynestad, dårlig likviditet, mangelfulle investeringer og et system på vei utforbakke. Ifølge Norsk Kundebarometer er kundene blitt likegyldige og er på vei bort. I stedet for å bruke tid på å gjøre radikale grep med Smart Club, vil jeg gå ut ifra at Coop snur virksomheten bort fra et gammelt, belastet Brynestad-konsept, og heller satser på å bygge opp virksomheten under eget navn og varemerker, sier professor Tor W. Andreassen til Dagens Næringsliv.

Coop kjøpte Smart Club i begynnelsen av juli: Coop kjøper Smart Club (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.