Dagligvarehandelen er en frittstående ukeavis for dagligvarebransjen. Lidl har etter ett fullt driftsår 40 butikker i Norge, men Molthe omtaler satsingen som delvis mislykket.
-Tøffere enn forventet
– Jeg er temmelig sikker på at Lidl-ledelsen er svært skuffet over etableringen i Norge. De har nok fått det mye tøffere enn de forventet, sier Molthe til P4.
Tall fra markedsanalyseselskapet GFK viser at kjeden hadde stor kundeoppslutning i etableringsfasen, men at både antallet handlende og mengden varer de tar med seg hjem, har vært synkende etter hvert.
Tøff konkurranse
Molthe mener hovedårsaken til Lidls lave markedsandel er at konkurransen fra norske dagligvarekjeder var større enn forventet.
Lidl svarer ikke på spørsmål fra mediene av prinsipp, og vil dermed ikke kommentere saken.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.