Årets peneste
En bil vi lenge har siklet på, er den nye Aston Martin Rapide, med fire dører og en massiv bensinmotor.

I levende live skuffer den heller ikke, med sin V8-motor på 477 hestekrefter og sportsbilegenskaper for fire komfortable, men trange seter. Heftig og vakkert!

Les testen her.

Årets råeste
Mercedes laget i kompaniskap med super-motorleverandørene i AMG den heftige, og svært oppsiktsvekkende SLS AMG. Vi fikk prøve bilen i naturskjønne omgivelser på Vestlandet. Superbil i sitt rette element med andre ord.

Les testen her.

 

Årets overraskelse
Ikke lenge etter prøveturen med SLS AMG fikk vi gleden av å prøve prototypen av samme bil, men elektrisk drevet, også dette på Vestlandet. Heftige ytelser og et like heftig ytre viser at kanskje elektrisk drift ikke er så dumt likevel?

Les testen her.

Beste familiebil
Skodas størstemann Superb kom på nyåret i stasjonsvognutgave. Med mange valg innen motorer, girkasser og antall drivhjul, kombinert med et gigantisk bagasjerom og massiv plass i baksetet kåret vi denne til årste beste familiebil allerede i januar, og det står vi for ennå.

Les testen her.

 

Årets comeback
Etter å ha regjert i klassen for premium-kompaktsuver helt alene i mange år, kom en rekke konkurrenter på banen og hensatte BMW X3 til et skyggefullt sted. I år gjorde originalen comeback, der den igjen inntar tabelltoppen i klassen.

Les testen her.

Årets comeback II
X3 er nødt til å dele tittelen med Saab 9-5, som etter massiv turbulens i selskapet ble lansert i sommer. Med en kombinasjon av personlighet og bra kjøreegenskaper ble vi positivt begeistret for bilen.

Les testen her.

 

Beste GTI
Vi fikk prøve den nye Skoda Fabia RS, og koste oss glugg ihjel i noen dager bak rattet på denne lille hissigproppen. Tross at vi i år også prøvde den heftige Golf R, stikker bestemorbilen Fabia av med tittelen beste GTI-bil med RS-versjonen.

Les testen her.

 

Beste cabriolet
Personlig mener jeg å kjøre cabriolet i Norge er oppskrytt. Det blåser, bråker, er kaldt og trangt, og jammen er de fleste av dem styggere enn modellene med tak også. Mye av dette er lett å glemme bak rattet på Audi R8 V10 Spyder.

Med 525 hestekrefter og en heftig motorlyd anbefales denne på det varmeste.

Les testen her.

Årets totalt sett beste bil
Vi satt som mange andre askefaste da vi skulle prøve Audi RS 5 på bane i Spania, men fikk heldigvis en ny sjanse til å prøve bilen i Tyskland senere på våren.

Og ajajaj for en bil det er! V8-motor på 450 hestekrefter, firehjulsdrift og Audis vakreste karosseri gjør dette til en stor favoritt. Rett og slett en superbil, med også en viss form for funksjonalitet.

Les testen her.

Se video av RS 5 her:(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.