Foto: Birken les mer

Søk på BirkenUng-stipendet!

Lisa Kristine Jorde og Borgar Mæland vant stipendet som ble delt ut på Birkebeinerløpet 15. juni. Nå kan DU søke på BirkenUng-stipendet før 20. august.

Lisa Kristine Jorde og Borgar Mæland vant stipendet som ble delt ut på Birkebeinerløpet 15. juni. Nå kan DU søke på BirkenUng-stipendet før 20. august.

Du kan også nominere en utøver som gjør en forskjell i din klubb eller treningsmiljø.

Stipendet deles ut på UngdomsBirken 1. september. Søk her!

Husk også at man også kan søke for klubber: Søknadsskjema for lag

Er du en av dem som sprer ekstra treningsglede rundt deg?

Oppmuntrer andre, også dem som ikke er først i løypa

Fokuserer på treningsglede fremfor prestasjon

Er du positiv også når det butter litt i mot

Inspirerer og engasjerer ...

... da bør du søke her på BirkenUng-stipendet innen 20. august!

BirkenUng-stipendet skal bidra til å holde idrettsgleden ved like for unge i alderen 12-16 år. Stipendet deles ut til en jente og en gutt som har gått foran som et godt eksempel for å fremme idrettsglede i sitt miljø.

Vinneren får flott utstyr fra sponsorene Scott, Polar og Sport1.

Husk at du også kan nominere en du synes fortjener stipendet: Søk lagstipend

Stipendet skal benyttes til ett eller flere av følgende tiltak:

  • Styrke det sosiale miljøet i aldersgruppen 12-16 år
  • Utvikle det lokale idrettstilbudet med særlig fokus på topp og bredde «hånd i hånd»
  • Stipendet kan benyttes til reiser, konkurranser, sosialt miljø, treningsutvikling og/eller ulike kompetansetiltak

Søkere (klubben) må være tilsluttet Norges Cykleforbund, Norges Friidrettsforbund eller Norges Skiforbund. Klubben/idrettslaget må utøve og utvikle gode og langsiktige treningsmiljø for ungdom i alderen 12-16 år ut i fra deres ønsker og behov. Idrettslaget må kunne vise til at det legges vekt på allsidig trening. Idrettslaget må kunne legge frem planer som viser og dokumenterer satsning særlig mot aldersgruppen 12-16 år.

Denne artikkelen er laget på vegne av en annonsør. Redaksjonen og journalistene i Dagens Næringsliv har ikke noe med innholdet å gjøre. Annonsørinnholdet er produsert av DNs kommersielle satsning, DNX Studio, som tilbyr innholdsmarkedsføring, rådgivning og kommersielle innholdstjenester.

Ta gjerne kontakt på e-post for innspill eller spørsmål.