Det er 14. gang den internasjonale prisen, som ble etablert i 1972, deles ut i Norge. Formålet med prisen, som et velkjent champagnemerke står bak, er å hedre og skape oppmerksomhet rundt kvinner som gjør en spesiell innsats i forretningslivet.

I kriteriene for å bli Årets Forretningskvinne heter det at «kandidaten skal være målrettet, innovativ og dynamisk» og at «resultater skal være oppnådd over tid».

I sin begrunnelse sier juryens begrunnelse at Hilde Midthjell (43) var en opplagt kandidat, ikke minst fordi hun med bakgrunn i medisinstudier og interesse for kjemi har bygd opp en bedrift for hudpleieprodukter som er blitt en formidabel suksess.

I dag har firmaet hennes, Dermanor A/S, en omsetning på 125 millioner kroner.(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.