Spenningen var stor før pesentasjonen av 3.kvartalsresultatet til videokonferanseselskapet Tandberg. Selskapet har mye av sitt salg i USA og analytikerne hadde på forhånd redusert sine forventninger i fjorhold til i sommer.

Men nettopp nedgangstider kan være av det gode for et videokonferanseselskap som Tandberg, påpeker administrerende direktør Fredrik Halvorsen

- I utfordrende økonomiske tider vender våre kunder seg til video for å redusere kostnadene og opprettholde konkurranseevnen. Video har potensial til å redusere kostnadene betydelig.

- Tar kjøpsbeslutninger lenger tid i dagens marked?

- Vi ser begge deler, men veksten i Europa var på 43 prosent, og totalt 27 prosent – noen salg krever flere signaturer før de går igjennom nå. Vi er godt fornøyd med kvartalet, sier en svært opplagt Fredrik Halvorsen til Dagensit.no.

Halvorsen understreker at de er forberedt på å måtte tilpasse seg effektene av finanskrisen på kort varsel.

- Vi har en ganske tilpassingsdyktig businessmodel som lar oss gasse og bremse ganske fort hvis det blir nødvendig, sier han.

Les også: S penning før Tandberg-tall

Rettet: Tandberg- aksjen falt fra rundt 66-67 kroner til 63,50 kroner noen minutter før tallene ble lagt frem, ikke etter. Børsen var akkurat stengt da Tandberg la frem tallene.