Gjentar aldri en kombinasjon

Tekst

Vil du få varsel hver gang Caroline Krager publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Reklamemann Einar Fjøsne (58) går i dress hver dag, og deler de stadig skiftende antrekkene med sine følgere.

Reklamemann Einar Fjøsne (58) går i dress hver dag, og deler de stadig skiftende antrekkene med sine følgere.

– Ingen blir verre enn de som flytter til byen fra bondelandet, sies det.

Art director og odelsgutt Einar Fjøsne fra Hedmarken fremstår som et fargerikt fyrtårn blant massen av arbeidere i grå t-skjorter hos Try reklamebyrå i Oslo. I 20 år har det prisvinnende byrået han og Kjetil Try startet, gitt ham hodebry i ordets beste forstand. I omtrent like mange år har Fjøsne gått i dress på kontoret, hver dag.

Fakta: Einar Fjøsne

Art director

Stiltips: – Ikke kjøp en rosa dress før du har 15 dresser fra før

– Jeg er av typen som aldri klarer å passe inn i en boks eller kategori, så da gjør jeg heller det motsatte av alle andre, sier han.

Et eller annet sted på tidslinjen bestemte han seg for å vanskeliggjøre hverdagen. Han innførte et urokkelig hovedprinsipp: å aldri gjenta den samme dresskombinasjonen to ganger. Det vil si at samme jakke og bukse ikke kan brukes igjen med samme slips og skjorte. Resultatet deles daglig med følgere på Facebook og på Instagram-kontoen The Detail Devil.