Grorudstolen til Milano

Tekst

Vil du få varsel hver gang Martine Hoff Jensen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Nytt norsk møbelmerke bringer hverdagen til Milano.

Grorudstolen. Det nystartede møbelmerket Objekt presenterer sin oppdaterte versjon av Hans Brattruds klassiker fra 1958 under årets møbelmesse i Milano. Foto: Lasse Fløde & Torjus Berglid / Styling: Kirsten Visdal

Nytt norsk møbelmerke bringer hverdagen til Milano.

– Vi skal lage gode produkter, produsert på ærlig vis til helt vanlig hverdagsbruk, sier Nicolai Gulliksen (32).

Sammen med Preben Mehren (42) og Kjetil Gudem (37) har Gulliksen mer enn 35 års fartstid innen møbelbransjen. De slo sammen kreftene for å skape Objekt. Det er kun den nærmeste familien som har visst hva de tre har jobbet med den seneste tiden. I all hemmelighet har de sittet i en gammel lagerbygning på Bryn i Oslo og muliggjort produktene som nå lanseres under navnet Objekt. Noen møbler allerede på plass i butikk: Grorudstolen i ny prakt er på plass i spisesteder og barer i hovedstaden allerede.

Profilen har de laget sammen med illustratøren Stian Tranung, som har formgitt alt fra emballasje til bruksanvisninger, ifølge Kjetil Gudem.

Ikke gå glipp av noe!

Få ukebrev med D2s beste saker rett i innboksen.

Meld deg på her

Ærlighet