Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

Hvordan skal vi bo etter korona?

Tekst

Vil du få varsel hver gang Stine Engen publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Nytt svensk magasin om fremtidens boliger.

Ny æra. Det trykte magasinet holder høy papirkvalitet og faller inn under kategorien «bookazine». På nett skal det bli en plattform for skandinavisk design og interiørrelaterte nyheter.

Ny æra. Det trykte magasinet holder høy papirkvalitet og faller inn under kategorien «bookazine». På nett skal det bli en plattform for skandinavisk design og interiørrelaterte nyheter.

– Siden vi lanserte har jeg blitt kontaktet av folk over hele verden, sier Hanna Nova Beatrice.

– Vi tilbringer så mye tid hjemme nå, alle sammen, så jeg tror det er lett å treffe folk på nett. Men jeg liker å tro at vi nå har hatt tid til å tenke på hva vi vil bruke penger på og hvordan vi vil leve, og at vi er mer ettertenksomme i måten vi konsumerer på, sier hun.

Fakta: The New Era Magazine

Svensk magasin

Dekker skandinavisk interiør, design, kunst og håndverk.

Første nummer kom i november 2020.

theneweramagazine.com

Beatrice er redaktør for det svenske design- og interiørmagasinet The New Era, som utkom med sin første utgave i november og en nettversjon i begynnelsen av desember.

– Når alle tilbringer så mye mer tid hjemme, så får hjemmet i seg selv mer omsorg, sier hun.

Nye tider

Den første utgaven av The New Era Magazine handler om hvordan vi kommer til å bo i fremtiden, særlig sett i lys av en viss pandemi.

– Vi lever i en interessant tid med tanke på å se på hvordan vi bor, fordi vi er nødt til å endre måten vi forbruker og bygger på. Dette var noe vi snakket om lenge før korona, men jeg tror det har fått mer momentum nå, sier Beatrice.

I magasinet møter vi blant annet den svenske interiørdesigneren Lotta Agaton, som snakker om privatliv i en tid dominert av sosiale medier, og den berømte trendvarsleren Li Edelkoort, som forteller om hennes nyetablerte World Hope Forum, som er ment som et motstykke til World Economic Forum.

Magasinet inneholder også et nytrykk av tegneserien «Familiar Landscapes» (1973) av den britiske designeren George Sowden. Briten er kjent som en del av åttitallets Memphis-gruppe – sammen med skikkelser som Ettore Sottsass – som med sine sterke farger, geometriske figurer og postmoderne møbler har fått ny vind i seilene de siste årene.

På nett

Mens det trykte magasinet holder høy papirkvalitet og faller inn under kategorien «bookazine», som Beatrice kaller det, skal nettversjonen bli en plattform for skandinavisk design og interiørrelaterte nyheter. Nettstedet ble lansert i slutten av desember.

– Det har vært vanskelig å besøke folk i hjemmene sine, og nå når vi holder på med det andre nummeret er vi plutselig i den andre bølgen, sier hun.

– Men på en måte har det virket til vår fordel. Vi er ikke så økonomisk rammet, fordi firmaene som selger interiørdesign har hatt et av sine beste år noensinne.

* (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Dine data på DN

DN er en del av NHST Media Group AS, som nå er ansvarlig for håndtering av dine data på DN. Vi bruker informasjonskapsler og dine opplysninger for å gi deg en sikker og god brukeropplevelse. Vi analyserer bruk for å kunne forbedre NHSTs tjenester, og for å tilpasse annonser og deler av innholdet du ser og bruker. Dersom du er innlogget, kan du endre dine innstillinger for personvern.

Les mer Ok, jeg skjønner