– Jeg liker å se ut som om jeg driver med noe kreativt

Tekst

Vil du få varsel hver gang Caroline Krager publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Ingen skal beskylde kreatør Tommi Eberlin for å se ut som en konsulent.

– Helt siden niende klasse har jeg hatt kottiser. De siste årene har jeg avansert til skjegg, men jeg vurderte å ta av alt sammen nylig. Men da satte sønnen min foten ned. Det var visst ikke ok, sier Tommi Eberlin (46) med et skjevt smil.

Selv om kinnskjegget har preget fjeset hans store deler av livet, må man ikke gå hen og tro at Elvis er den eneste helten.

– Sannheten er at jeg er en minst like stor fan av synthmusikk, 80-tallets new romantics-bevegelse og tv-serien «Twin Peaks», som jeg er av Elvis og Johnny Cash.

Fakta: Tommi Eberlin

Kreatør og grunnlegger av designbyrået Eberlin

Stiltips:
– Bruk et par eklektiske plagg eller accessoirer til å krydre antrekket med.

Det håndverksmessige og taktile, bøker trykket med blekk som kysser papir, har fulgt ham gjennom nesten 20 år som designer. Denne fascinasjonen for det gamle kommer også til syne i hjemmet hans, gjennom vintagemøbler og mengder av vinylplater, og selvfølgelig i klesskapet.

For der, blant de svarte, streite basisplaggene, popper vintagefunn frem. Med litt store 1970-tallssnipper her, litt leopard og psykedelisk mønster der. Her, for eksempel, er han iført en 25 år gammel blå skjorte fra en ikke lenger eksisterende bruktbutikk i Oslo, jeans fra Boss, sko fra skomaker Dagestad, klokke fra Rolex og belte fra Cavalli.

– Jeg liker å se ut som om jeg driver med noe kreativt. Altså: Er jeg på vei inn i et kundemøte sammen med en kollega som er konsulent, er det åpenbart hvem av oss som er kreatøren, sier Eberlin, som inntil nylig var kreativ leder for Semway.

– Jeg har absolutt sansen for det litt glorete. Versace, Cavalli, sånne ting. Belter med masse greier på kan jeg like. Nå som jeg begynner å få litt hestehale, er jeg på utkikk etter noe å ha i håret med mye stæsj på. Det får bli mitt neste kjøp.

* (Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.

Vi bruker informasjonskapsler (cookies) for å gi deg en best mulig brukeropplevelse på DN.no. Disse brukes til analyseformål, produktforbedringer samt tilpasning av annonser og innhold. Les mer om informasjonskapsler og hvordan vi behandler personopplysninger på våre personvernsider.

Les mer Lukk