Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

– De fleste bilene har funnet norske eiere på grunn av meg

Tekst

Vil du få varsel hver gang Karl Eirik Haug publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto

Arvid Indrehus har hatt sin sjeldne tysk-italiener i 23 år, og fikk søsteren og kompisene til å investere i maken.

I 1966 begynte den italienske karosserimakeren OSI (Officine stampaggi industriali) i Torino å håndbygge en design signert Sergio Sartorelli basert på tysk Ford M-teknikk. Knapt 250 av de rundt 2200 tysk-italienske bilene har overlevd skroting, men så mange som ti ruller i Norge. Arvid Indrehus (56), i it-firmaet X-lence Consulting, har vært pådriver i den norske Ford M-klubben siden 1984 med italienskbygde Ford OSI som midtpunkt i egen bilsamling hjemme i Asker.

Hvordan