At motehus samarbeider med klesgiganter om billige kolleksjoner, er med årene gått fra å være en oppsiktsvekkende nyhet til å bli en selvfølge.
Fakta: Ambush
Japansk smykkemerke
ambushdesign.com
Har samarbeidet med Nike om kleskolleksjonen Nike x Ambush.
Kolleksjonen består av 14 plagg.
Klærne er allerede til salgs, mens skoene lanseres våren 2019.
Designsamarbeidene til H&M er ikke like attråverdige lenger, og Alexander Wangs Uniqlo-kolleksjon er allerede på salg. Det finnes imidlertid unntak.
Da det japanske smykkemerket Ambush annonserte at de skulle slå seg sammen med Nike, omtalte Vogue og Forbes det som årets «mest hypede samarbeid».
Ambush drives av ekteparet Verbal og Yoon Ahn, sistnevnte er også sjefdesigner for smykkeavdelingen til Dior. I tillegg til å ha vært en av 2017-finalistene til å motta moteutmerkelsen LVMH Prize, er Ambush' smykker observert rundt halsen til blant annet Pharrell Williams og Kanye West.
Ikke gå glipp av noe!
Få ukebrev med D2s beste saker rett i innboksen.
Meld deg på herKolleksjonen for Nike består av 14 forskjellige plagg – blant annet en falsk pelsjakke – inspirert av Nikes rikholdige arkiv.
Rosinen i pølsen er et par redesignede Air Max 180. Smeltet sammen med Nikes Air Zoom Flight-modell, er skomodellen den aller første i sitt slag.
*
(Vilkår)Copyright Dagens Næringsliv AS og/eller våre leverandører. Vi vil gjerne at du deler våre saker ved bruk av lenke, som leder direkte til våre sider. Kopiering eller annen form for bruk av hele eller deler av innholdet, kan kun skje etter skriftlig tillatelse eller som tillatt ved lov. For ytterligere vilkår se her.