Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Boblis. Frank Ocean under moteuken i 2019 – i full friluftsbunad. De sterke fargene er skreddersydd for å skaffe vår oppmerksomhet i Instagram-ruten, og kan forklare hvorfor uttrykket har fått så stor tilslutning.

Boblis. Frank Ocean under moteuken i 2019 – i full friluftsbunad. De sterke fargene er skreddersydd for å skaffe vår oppmerksomhet i Instagram-ruten, og kan forklare hvorfor uttrykket har fått så stor tilslutning.

Vi stamper rundt med fjellsko på føttene og raske briller på nesetippen – mest sannsynlig bare på vei til nærmeste kafé

Tekst

Vil du få varsel hver gang Regine Stokstad publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt

Nå har den norske turstilen også slått rot i det internasjonale motebildet.

Det seneste tiåret har den såkalte raske brillen gått fra å tilhøre sportsidioter, til å bli tatt opp som et ledd i «den stygge moten», for så å havne på nesetippen til enhver sanseløs tilskuer iført gammeldags nikkers under Femmila i Holmenkollen.

Selv trodde jeg at Nicolay Ramms sang «Raske briller» som kom ut vinteren 2019 – og senere sto i fare for å vinne Spellemannpris for årets låt – var siste krampetrekning for de raske brillene.

Jeg