Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne
Tilbakeskuende. D2 ba tre norske designere om å lage sin egen variant av koronatidens mest typiske tilbehør. Designerne bak Avenue har sett på medisinske munnbindet gjennom historien for inspirasjon til egen design.

Tilbakeskuende. D2 ba tre norske designere om å lage sin egen variant av koronatidens mest typiske tilbehør. Designerne bak Avenue har sett på medisinske munnbindet gjennom historien for inspirasjon til egen design.

Munnbindet er pandemiens synligste trend

Tekst

Vil du få varsel hver gang Emma Aars publiserer noe?

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Avbryt
Foto
stylist

Tre norske moteskapere har laget ansiktsmasker for D2.

– Sett fra en merkevares ståsted, så finnes ikke noen mer synlig plattform enn midt i ansiktet på folk, sier Synne Skjulstad (47), førsteamanuensis i medier og kommunikasjon ved Høyskolen Kristiania.

– Den blir dermed en veldig attraktiv flate å benytte seg av.

I starten av koronapandemien var det engangsmunnbindene som var på alles lepper.