Dagens Næringsliv

Åpne i appen

Åpne

Modernistenes nostalgi

Tekst
Ormen. Nasas orm-logo, designet av Richard Danne og Bruce Blackburn, var i bruk fra 1975 til 1992, da den måtte vike for den illustrative kjøttbollelogoen som romfartsetaten bruker nå. Foto: Danne & Blackburn

Ormen. Nasas orm-logo, designet av Richard Danne og Bruce Blackburn, var i bruk fra 1975 til 1992, da den måtte vike for den illustrative kjøttbollelogoen som romfartsetaten bruker nå. Foto: Danne & Blackburn

Det er ikke bare formgiverne selv som nå ser tilbake på grafisk designs gullalder med beundring og for inspirasjon.

Fakta:

Jørgen Brynhildsvoll er art director i D2 og utdannet grafisk designer.

Nostalgi er den verste følelsen, spør du meg. Å se tilbake på deler av livet som var så bra, og tenke at akkurat den tiden ikke kommer tilbake.