D2

Hurtigmeny

  • DN.no
  • Logg inn
  • Kundeservice

Hovedmeny

  • Dagens avis
  • Nyheter
    • Siste nytt
    • Politikk og samfunn
    • Energi
    • Utenriks
    • Gründer
    • Eiendom
    • Etterbørs
  • Meninger
    • Kommentarer
    • Debatt
  • DN Ledelse
  • Magasiner
    • Magasinet
    • D2
  • Livsstil
    • Smak
    • Aktiv
    • Bil
    • Privat
    • Tekno
  • Tjenester
    • DN Investor
    • Boligbasen
    • Nyhetsbrev
    • DN Jobb
  • Kundeservice
  • Kjøp abonnement

Søk

Du har ikke skrevet inn søkeord, ingen søkeresultater å vise.

Hovedmeny

  • eAvisen
  • Min side
  • Min leseliste
  • DN Mer
  • Mine nyhetsbrev
  • Logg ut av DN

Saker om:

Preben Carlsen

Daglig leder i Trigger, Bente Kvam Kristoffersen, i selskapets lokaler i Torggata i Oslo.. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

Trigger-sjefen om smellen: – Jeg skulle ikke være en av de sjefene som gjemmer seg bak en gardin og håper det går over

Trigger-gründer Preben Carlsen på gründer-kjellerkontoret.. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

På nattbordet: Før kunne man ringe på

Trigger-gründer Preben Carlsen på gründer-kjellerkontoret.. Foto: Skjalg Bøhmer Vold

Preben Carlsen om Trigger-oppryddingen: – Det har vært jævlig tøft

Få varsel når vi skriver om
Preben Carlsen

Du bestemmer selv hvor ofte, og kan skru av varselet når som helst.

Ja takk!
Fra venstre: Strategisk rådgiver og kundeansvarlig Markus Eckbo Endresen og daglig leder Bente Kvam Kristoffersen i Trigger rapporterer om et svakt 2017.. Foto: Knut Egil Wang

Trigger satset høyt – tapte stort: – Nå ble det litt mye på en gang

Daglig leder Bente Kvam Kristoffersen i Trigger.. Foto: Aleksander Nordahl

Trigger nedbemanner åtte årsverk etter millionsmell i fjor

Preben Carlsen (39) er styreleder og Ida Pernille Hatlebrekke (27) (bak) er daglig leder i «Folk» – et slags gründerverksted som skal løse fremtidens problemer i Oslo.. Foto: Fartein Rudjord

Ble utskjelt og kalt «tåkefyrste» – nå ber Trigger-toppen om Oslo-befolkningens hjelp til å løse fremtidens utfordringer

Tidligere visepresident i USA Al Gore grunnla investeringsfondet Generation sammen med David Blood. Ifølge innleggsforfatteren ser Generation etter selskaper som bidrar til et bedre klima, rettferdig fordeling, sunnhet og trygghet for mennesker.. Foto: Nathan Denette/AP/NTB Scanpix

Oppskriften på langsiktig grådighet

Selv om kunnskap er lettere tilgjengelig enn noensinne, så er ikke det ensbetydende med at alle vet hvordan man skal forvalte den, skriver artikkelforfatteren.. Foto: Istock/Getty Images

Blir kunnskap virkelig mindre verd?

Toyota utviklet «lean production» og skapte en ny standard. Metoden ble etterhvert formidlet av konsulentselskaper – «men da var det ikke lengre attraktivt å bruke «lean» som strategi. Nettopp fordi den var blitt et universalkrav. Som digitalteknologi blir på stadig flere områder», skriver innleggsforfatteren. Bildet er fra en Toyota-fabrikk i Sakarya i Tyrkia.. Foto: Anadolu Agency/Getty Images

- Om norske ledere tror de mangler en digital strategi, misforstår de definisjonen av «strategi»

Konsernsjef Preben Carlsen i Trigger har endret selskapets strategi.. Foto: Per Thrana

Bytter ut kampanjer med data

Storebrand-sjef Odd Arild Grefstad (fra høyre) stusser på funnene i «Status Norge». – Det er utrolig viktig at toppledere er nysgjerrige på det nye, sier han. Her med kollegene Jacob Risgaard Knudsen, Harald Martens Holm og Fredrik Weibull.. Foto: Elin Høyland

Bare én av fem har en klar digitalstrategi

Som leder har jeg lært mye av hvor vesensforskjellig en digital transformasjon er fra en vanlig endringsprosess, skriver Trigger-sjef Preben Carlsen.. Foto: Gunnar Blöndal

«Start nå – ikke vent til det går dårlig»

Daglig leder Bente Kvam Kristoffersen og styreleder Preben Carlsen i Trigger, som i fjor vant kåringen Årets Byrå. I år er ikke byrået nominert.. Foto: Mikaela Berg

Trigger ikke kundene i år

Telenor-topp Berit Svendsen uttalte i en DN-artikkel at hun hadde sett ledere av begge kjønn ende opp som de reneste sosialarbeidere.. Foto: Elin Høyland

Folk vil ha toppsjefer som bryr seg om dem. (I hvert fall vil de gjerne tro de gjør det.)

Geriljamarkedsføring. Diesel plasserte ut sin oppblåsbare stridsvogn i Londons gater under moteuken i februar..  

Ruller ut kanonene mot Trump

Konsernsjef i pr-byrået Trigger, Preben Carlsen, mener det er spesielt at Frp-rådgiver Espen Teigen setter hans refleksjoner i sammenheng med venstresidens såkalte godhetsmonopol.. Foto: Mikaela Berg

Godhet er for alle!

Telenorsjef Berit Svensen. Har du planer om å bli en visjonær toppleder? Da bør du slutte å være så empatisk. Visjonære og innovative toppledere som lykkes er villige til å gå på kompromiss med mellommenneskelige forhold og ta upopulære avgjørelser..  

Empati-fellen

Frp-rådgiver Espen Teigen (24) styrer Sylvi Listhaugs Facebook-side.. Foto: Javier Auris

Godhet er forbeholdt venstresiden

Byråleder Herman Mueller Stormyr Byråleder mener grunnen til We Are Lives vekst og utfordrerposisjon er at selskapet har lagt ekstra vekt på det han kaller «den siste meteren». Rundt bordet fra venstre, Martine Flatlie, Carl Henrik Kleiberg og Fredrik Bjørn.. Foto: Gunnar Lier

Byråfersking med sterk vekst

Pr-bransjen splittet om lurekampanjer

Innvandrings- og integreringsminister Sylvi Listhaug var syk og hjemme fra jobb på mandag. Men politisk rådgiver Espen Teigen holdt det gående på Facebook-siden hennes.. Foto: Javier Auris

24-åring bak Listhaugs Facebook-suksess

Kjetil Try og reklamebyrået Try til topps i årets Gullkorn.. Foto: Aleksander Nordahl

Disse stakk av med seieren da reklamebransjen feiret hverandre på Gullkorn

Mediebransjen har allerede fått seg en knekk. Trigger-sjef Preben Carlsen mener flere andre bransjer fortsatt ikke ser alvoret i digitaliseringen. Foto: Ida von Hanno Bast. Dagens Næringsliv

– Jeg pusher angst inn i folka mine

Det som teller

Dagens Næringsliv er Norges fremste næringslivsavis. Siden 1890 har vi vært først med nyhetene om bransjene, bedriftene og menneskene som former samfunnet. Vi gir deg kunnskap, inspirasjon og grunnlag for gode valg.

Sjefredaktør og administrerende direktør

  • Janne Johannessen

Redaktører

Kontakt

Tips oss

Dagens Næringsliv er en del av DN Media Group. For mer informasjon om DN Media Group klikk her. Vi arbeider etter Vær Varsom-plakatens regler for god presseskikk.